Tym razem chciałbym Wam przedstawić kolejną bardzo ciekawą jednostkę, która zawinęła w ostatnich dniach do gdyńskiego portu. Happy River jest jedną z czterech jednostek siostrzanych : Happy Rover, Happy Ranger i Sailer Jupiter. Zbudowany został z myślą o przewożeniu niezwykle ciężkich i nietypowych ładunków. Może też z powodzeniem przewozić kontenery i inne typy ładunków general cargo. O specyfice przewożonych łądunków może świadczyć przykład z Mjóeyrarhöfn w Reyarfjörur gdzie Happy River przybył w roku 2006 z mega przesyłką. Na potrzeby tamtejszej budowy huty aluminium przywieziono 650 tonowy dźwig o wysokości 30 metrów.
Głowny silnik jednostki to Wärtsilä 9L46B o mocy 8,775kW (11,760bhp) przy 550rpm. Do efektywnej pomocy manewrowej Happy River posiada też ster strumieniowy o mocy 850Kw przy 1800 rpm. Statek osiąga szybkość 16,4 węzła przy zanuszeniu 7 metrów, lub 15,6 węzła przy zanurzeniu 9,5 metra. Załoga 138-metrowej jednostki liczy 17 osób, które biorą czynny udział w załadunku jak i rozładunku statku. Dla maksymalnej stabilności, jednostka może być zaopatrzona w 6,135 metrów sześciennych wód balastowych, które w celu zachowania jak najlepszej stateczności, mogą być bardzo szybko przepompowane. W przypadku gdy ładunkiem są kontenery, statek wykazuje się pojemnością 1051 TEU.




Powrót do poprzedniej strony

Powrót do strony głownej

Menu

O Półwyspie Helskim
Morze Bałtyckie
Perły naszej floty
Herby miast nadmorskich
Legendy
Alfabet Morse'a
O Trójmieście
O Kołobrzegu
Łeba i okolice
Latarnie morskie
Dla żeglarzy
Mierzeja Wiślana
Wybrzeże zachodnie
Ciekawostki
Człowiek Morza
Opowiadania
Kącik multimedialny
Pogoda
Banner