Dar Szczecina

Zaprojektowany jest jako jacht regatowo-krążowniczy do udziału w regatach i imprezach żeglarskich na całym świecie. Startował wielokrotnie w regatach Cutty Sark the Tall Ship’s Races znanych w Polsce jako Operacja Żagiel, regatach organizowanych w kraju i za granicą odnosząc wielokrotnie sukcesy. Przeznaczony głównie do szkolenia młodzieży, rejsów szkoleniowych i turystyki żeglarskiej po całym świecie. Fantastyczne walory nautyczne jachtu sprawiają że nawet krótkie rejsy 12 – 14 dniowe pozwalają planować długie trasy i odwiedzać odległe porty. Przy dobrej pogodzie osiąga prędkość 10 – 12 węzłów

– Typ pierwotnie otaklowany jako jol (2 maszty)
aktualnie pozbawiony jednego masztu – słup
– Dł. całkowita 18,10 m
– Szer. 4.60
– Wysokość masztu 22,5 m
– Powierzchnia ożaglowania 134 m kw.
– Zanurzenie 2,70
– Załoga 12 osób
– Silnik pomocniczy Yanmar 125 kM – Port macierzysty – Szczecin
– Rok budowy 1969 stocznia im. Leonida Teligi w Szczecinie
– Drugi maszt (bezan) został zdjęty dla uzyskania lepszej wartości przelicznika regatowego.

W Tall Ship’s Races 2004 zajął następujące pozycje: – na trasie z Antwerpii (Belgia) do Aalborga (Dania): 16 ogólnie na 80 jednostek i 5 w klasie na 17 jednostek – na trasie ze Stavanger (Norwegia) do Cuxhaven (Niemcy): 23 ogólnie na 80 jednostek i 6 w klasie na 17 jednostek.

Dane jednostki oraz jej zdjęcia pochodzą ze zbiorów Pawła. Serdecznie dzięki.