Żaglowiec zakupiło Państwowe Centrum Wychowania Morskiego . Był statkiem szkolnym Szkoły Rybołówstwa Morskiego, łowił na Bałtyku i Morzu Północnym. W 1967 roku statek przekazano ośrodkowi Ligi Obrony Kraju w Jastarni, a trzy lata później trafił do ośrodka PZŻ w Trzebieży.
W 1976 roku wycofano go niestety z eksploatacji z powodu fatalnego stanu technicznego. Pieniądze konieczne do remontu statku pojawiły się dopiero w 1984 roku. Dwa lata później statek powrócił na morskie szlaki. Przebudowano go we Władysławowie i dokonano cudu tworząc wspaniały żaglowiec. Debiut żaglowca w Regatach Cutty Sark odbył się w 1989 roku, gdzie przybył on do Pool pod Londynem, a następnie wziął udział w regatach na trasie Londyn-Hamburg.
Nazwany tak na cześć jednego z największych popularyzatorów żeglarstwa w Polsce – Włodzimierza Głowackiego.
Jako jeden z nielicznych współczesnych żaglowców stawia na rejach boczne żagle wytykowe zwane lizlami, podobnie jak klipry.
Podstawowe dane techniczne statku:
Rok budowy: 1944
Typ: Brygantyna
Materiał konstrukcyjny: drewno/stal
Silnik: 135 KM, Diesel
Armator: Polski Związek Żeglarski Polska
Załoga: 25 osób
Tonaż: 99,4 BRT
Pow. żagli: 337,5 m2
Zanurzenie: 3,3-3,35 m
Szerokość: 6,4 m
Wys. max: 22,4 m
Dł. max: 30,7 m
Dł. kadłuba: 24,3 m